These are the suggested links for the top of the page
 Navigation
Indicators in this report
Global indicators
Instrument links
City Homepage

Законодавство


 

Для того, щоб процеси екологізації суспільного виробництва набули прискореного розвитку, необхідно надати екологічну спрямованість всім юридичним і нормативним актам та документам, правилам, рекомендаціям і методикам, що застосовуються нині в практичній діяльності. Воднораз мають бути розроблені відповідні організаційний, економічний та фінансовий механізми реалізації програм екологізації виробництва й своєчасного здійснення природоохоронних заходів. Ці механізми в широкому розумінні в умовах переходу до ринкових відносин повинні включати в себе чітку й ефективну систему управління природоохоронною справою в місті, систему платежів за користування (використання) природними ресурсами та за забруднення навколишнього середовища, а також спеціальну систему оподаткування виробників-природокористувачів і забруднювачів, пільгових кредитів для них тощо.

Стосовно екологізації природоохоронних нормативів і правил слід зауважити, що йдеться про те, щоб для кожної міської екосистеми та її окремих компонентів були розроблені граничні рівні техногенних й антропогенних навантажень на них з урахуванням їх особливостей, специфіки навколишнього середовища та територіально-промислових, господарсько - побутових і рекреаційних комплексів міста. Екологічні нормативи і правила покликані сприяти успішному розв'язанню завдань з охорони довкілля та здійсненню заходів з його поліпшення, а також стати відправним пунктом для обгрунтування доцільності виділення на природоохоронні цілі відповідних коштів, зокрема капітальних вкладень. Дуже важливо, щоб подібні нормативи й правила базувались на врахуванні не лише гранично допустимих концентрацій чи викидів певних забруднюючих речовин, а й їх комулятивної дії на природне середовище та людину.

Розробка екологічних нормативів як якісно нової нормативної засади - справа вкрай необхідна, хоч і досить складна. Адже при цьому треба брати до уваги величезну кількість факторів і принципових положень, у тому числі про порівнянність темпів зміни довкілля з темпами розвитку суспільного виробництва, зростання народонаселення і характером НТП; про обмеженість та конечність ресурсів біосфери, про зворотні зв'язки та реакції в системі "суспільство - природа -виробництво".

В умовах такого великого міста, як Київ, особливого значення необхідно надати екологічним факторам і нормативам як при розв'язанні виробничих та соціально-економічних завдань, так і при здійсненні архітектурно - проектувальних та будівельних робіт. Проте відсутність науково обґрунтованих екологічних нормативів поки що не дає можливості повною мірою враховувати екологічні фактори і тим самим належним чином впливати на методологію та методи регулювання соціально-економічного розвитку міста, планування його районів і житлових масивів, розміщення та територіальний перерозподіл виробничого потенціалу.

Зокрема, острота і актуальність останньої проблеми знайшла своє відображення в Указі Президента України "Про пріоритетні завдання в сфері містобудування" , де мова йде про удосконалення планування та забудови територій, забезпечення раціонального використання природних ресурсів то охорони природного ландшафту, здійсненні заходів по захисту життєвого середовища від шкідливого впливу техногенних та соціально -побутових факторів, а також небезпечних природних явищ.

 

 


 


 

Інша інформація відносно заходів по збереженню довкілля в розділах :

Екологічне навчання  Державний контроль Інформування    Законодавство та екологічні нормативи  Участь громадскостіУправління в галузі охорони природи  Збереження заповідних територій

 


Web site maintained by the Ministry of Environmental Protection and Nuclear Safety of Ukraine    State Environmental Monitoring department

 with help and support of UNEP-GRID Arendal
Page editor: Webmaster. Last update: 15/02/99.